Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

måndag 18 april 2011

Think positively; it's easier.

Goddag.

Kom just hem från en ganska så normal skoldag. Eller ja, i min skola är inget normalt. Men det skulle vara rätt tråkigt om allt var normalt. Nå iallafall. Inte som mycket att säga om idag, det slirade bara.
Och i helgen har inte hänt något mycket heller, bortsett från att våran katt äntligen har vågat börja gå utanför huset. Och jag har promenerat i Ämnäs. Och det var typ det. Sjjjuuuuup. (Den skriftliga benämnigen på den typiskt åländska indragningen av luft som symboliserar bekräftelse i ett vardagligt samtal.)

Men att annars känner jag mej oförståeligt glad idag. Dels för att våren äntligen tycks kommit, dels för att jag varit ihop med världens underbaraste i en månad och dels för att allting verkar gå allmänt okej just nu. Så jag tänkte utmana er på en liten grej! Moahaha!!
Okej så här är det. Jag vet att tillvaron ibland kan vara tung och vemodig, speciellt med tanke på allt hemskt som händer i världen runt omkring oss samt våra personliga problem. Och det är inte alltid lätt att vara glad. MEN, jag utmanar er att försöka vara positiva i en hel dag. Om någon av er anser sig ha lyckats så kommentera här nedanför. Om ni till exempel har en person ni alltid stör er på, försök säga något snällt åt den eller helt enkelt vara allmänt trevlig. Vem vet, du kanske får en ny vän! För världen blir mycket bättre om man möter den med ett leende på läpparna.

Men nu ska jag lämna er, för jag ska snart på Bild och Form.
Ha det bra och tänk positivt!

2 kommentarer:

  1. Jag lyktades en dag i fjol. Ja det är sant. Jag sa även nåt snällt om mannens kvarkar dröjande barndom. Och påpekade att han antagligen kan ha varit snäll som barn. Och det måste ses som fullgjort uppdrag

    SvaraRadera