Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

fredag 20 maj 2011

Jippieyay.

Oh Hello...

Mycket har hänt sen sist... Jag har haft fullt upp hela veckan med både det ena och det andra. I tisdags hade hade vi det fruktade finskaprovet, vilket gick förvånansvärt bra... tror jag åtminstone. Men det brukar vara så att när man tror det går bra i ett prov så går det käpprätt åt fanders sen istället. Men det behöver vi inte oroa oss för, det är dumt att gräma sig över något som inte ens har hänt, eftersom det alltid finns en liten chans att det inte kommer hända, och då har man ju gnällt i onödan. Och resten av dan gick någorlunda smärtfritt och läxfritt. Men det är ungefär samma sak.
I onsdags bar det iväg på en nostalgitripp till det gamla hederliga Sviby Dagis. Och nej, jag ska inte gå om. Det var min kära lilla syster som hade vårfest och skulle visa upp sina teckningar och sjunga lite grann. Barnen hade tillsammans med konstnären Kari Niskanen framställt olika konstverk av gammalt återvunnet material på gården runt dagiset, bland annat en drake med löständer, en rosa flodhäst, en målad snögubbe med mera. Hela projektet kallas Fnatasy Park, och jag tycker det blev riktigt fint! Det är ett bra sätt att få barnen att prova på konst, vilket säkert kan komma väl till pass i äldre år. Så var fallet med mig, men jag kom på det själv :) Vi fick även höra och se på den ökände Stäni Steinbock. Charmig liten typ.
Igår hände väl inget av vikt, förutom att vi fick se fortsättningen på Amelie de Montemartre! Ojojoj, den blir bara bättre för varje gång man ser den! Nå, sen såg vi på en film på finskan också, men det var någon tråkigt sträve med bilar, så jag brydde mej bara halft. Sen på kvällen blev det ett kärt återseende av hundarna, som jag inte sett på nästan två veckor! Nu ska dom vara här ända tills ikväll, så nu gäller det att gosa innan de far hem till Kungsö igen..

Mer än så har inte hänt. Jag ursäktar djupt och hederligt att jag inte har några bilder, för jag har faktiskt ritat en hel del under veckan. Dock har jag inte den rätta kabeln på rätt ställe för att kunna ladda upp dem hit, men den som väntar på något gott blir aldrig fet!
Nu ska jag spela Playstation och mörda lite tid fram till fredagsmyset med systrarna. Tyvärr brukar hundarna ha en ful ovana att släppa sig i vardagsrummet när alla är samlade. Det är mindre trevligt >.<
Ha det bra. Sköt om er. Och var positiva!

1 kommentar:

  1. Vad har du för hundar på besök? Hos oss kan plötsligen hela tv soffan och sacosäcken vara upptagen av hundar och kvar finns någon plats i soffan och hundkorgen : )

    SvaraRadera