Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

torsdag 5 maj 2011

Morgan uses Splash attack! But nothing happened...

Ahoy... eller nåt.

Janå idag har väl varit rätt så speciell. Imorse bar det av till kulturhuset för att vara med på sjöfartens dag och fundera över en framtid på sjön. Jag konstaterade direkt att det kanske inte är aktuellt för mig, eftersom jag somnade under föreläsningen... Man kunde även gå omkring inuti den saligt vackra byggnaden (host) och se på en massa företag som typ hade marknadsföring på gång. Det blev en hel del gratisgodis, 23 stycken smakprov blev det totalt. Sen jäste vi i bussen och for iväg till Pommern för en uutsökt (host x2) måltid. Det var fullt överallt och jag fick en släng av klaustrofobi. Nå sen då så fick vi gå omkring och se på den fina båten som man sett ett antal gånger förut... Allt stod där det brukar stå. Och sist men inte minst fick vi se Danny Saucedo spexa lite. Så det var väl kul (host x3). Sen bar det av till skolan igen för att nödvändigtvis (host x4) lära oss något under denna dag också. För min del blev det Disneys Superhjältarna på finska samt franskaövningar. Om jag hade fått välja skulle jag gladeligen åkt med bussen hem från stan... men icke sa nicke.

Nå jag har iallafall tagit mej tid att hälsa på lite släkt och druckit förvånansvärt gott kaffe. Och sen när jag äntligen kom hem blev det tuschteckningar på löpande band. Märkte att radio X3M är rätt så rolig att lyssna på ibland, det är liksom något speciellt med finlandssvensk humor ;)
Nåväl, här kommer ett urval av kvällens teckningar...

 Den här blev jag nöjd med. Jag har ändrat hårfärgen på filuren som ett test och det verkar funka bra. Som sagt är figuren inspirerad av en riktig person, som tyvärr inte har eldspår efter sig.
Fråga inte. :)
Blev egentligen bara nöjd med pingvinen >_<

Och det var det.
Ha det bra.


1 kommentar:

  1. Roligt att läsa ett insiderreportage om Sjöfartens dag. Alla åländska elever ska igenom det oavsett om de är intresserade eller inte. Sen kan det ju inte skada att alla har ett visst hum om en näring som Åland är starkt beroende av : )

    Jag gillade kroppsuttrycket på ha/hon i jeansen.

    SvaraRadera