Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

lördag 14 maj 2011

Still dreaming about a better day...

Bonsoir

Sitter uppe och ser på Eurovision Song Contest och hoppas febrilt på en finsk seger. Men jag tror tyvärr inte vår kära Oskar har någon större chans, han är lite väl mesig. Funderar om jag ska rösta på Irland... Eftersom inte Norge tog sig till final. :/
Nå iallafall, igår var fredagen den 13e. Och otur fanns det gott om... Det började egentligen med att jag försov mej ganska så gruvligt och fick sen skynda på rätt rejält för att hinna till skolan (jag hann snubbla på katten innan). Sen på bussen bestämde sig min högra hörlur att plötsligt sluta fungera, och sist men inte minst skulle vi springa två kilometer i ösregnet på gympan. Så jag sprang och blev dyngsur och glömde sedan såklart att stretcha.
Det fick jag ångra idag när jag klockan fem begav mig till Föglö klockan fem på morgonen för att fågelskåda större delen av dan. Benen värkte hela dagen och hörlurarna lyste med sin frånvaro.Vi såg inget speciellt den här gången heller, och det blev såklart lite längre babbel än planerat, vi är ju trots allt ålänningar och dricker därmed kaffe. Mycket kaffe. Under tiden lyssnade vi igenom en cd med fågelläten på 96 spår...
Men jag fick lära mig mycket mer om fågelläten, så dagen är inte bortkastad. :)

Nu ska jag fortsätta nörda framför tv:n. Moldviens bidrag drog just igång, och jag orkar inte ens bli förvånad längre...
Men ha det bra och akta er för troll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar