Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

söndag 1 maj 2011

Waa-hey!

...Hej...

Ojojoj... Jag ber om ursäkt för ännu en vecka av bloggdvala. Det sorgliga är att det inte hänt något speciellt heller, det har helt enkelt inte blivit av något bloggande. Nåväl, min vecka i korthet:
#1Mina mangaögon för Ann Gstafssons minimässa kom inte med p.g.a skilda åsikter från någon styrelse. Jag fick däremot en massa kokböcker som belöning, bland annat en bok fullproppad av gamla åländska recept såsom fisk i stekgrop, sälpalt, svartbröd, ålandspannkaka m.m. Så att det kanske blir av att laga något riktigt gammalt någon gång. Jag är dock inte riktigt sugen på blodbröd om jag ska vara helt ärlig (>.<)
#2Vi håller på att städa i vårat förråd som har stått mer eller mindre orört och stökigt i några år. Så nu har vi hela huset fullt med lådor fulla med babykläder, böcker och gamla saker. Det blir rätt många nostalgitrippar när man rotar igenom dem... Jag hittade bland annat min allra första teckning. En massa gröna streck på ett rutigt papper. Woow.... Det ser ut som om vi håller på att flytta när det är lådor över allt.
#3Skolan har varit rätt så normal under veckan, om man bortser från att den bara var tre dagar lång för min del, eftersom jag blev sjuk i fredags. Jag vaknade helt enkelt på morgonen och mådde dåligt i magen. Så det blev att pimpla blåbärssoppa hela dagen lång för mig. Men det gick över följande dag då jag med friska tag for till Hammarland och hjälpte en bekant att städa ur sitt hus. Sen idag har jag tagit det någorlnda lungt med en tripp till stan för att se på Första Maj-firandet. Så vi trängde oss igenom den ENORMA folkmassan medans vi lyssnade på politiska tal, såg på auktion och tittade på loppmarknader. Ett litet moraliskt stöd åt klass 7D som sprang omkring och sålde gasballonger, jag hade tänkt köpa en men jag hittade er ingenstans..? Antar att jag var på fel plats vid fel tillfälle. Men jag hoppas det gick bra för er :D

Och nu lite bilder... av teckningar...
Känner ni igen honom? Han var i en artikel för Ångestloppet i tidningen för inte så länge sedan. Jag blev ombedd att teckna den åt Ålands Fontainhose eftersom jag känner de som driver det.

Lite random från en tråkig skoldag... alltså en ganska så normal skoldag...

En av mina mest tecknade figurer. Den är inspirerad av en riktig person (som tyvärr inte läser den här bloggen (tror jag) eller har Facebook eller har någon som helst internetuppkoppling överhuvudtaget... men om du ser det iallafall, du vet vem du är och Osterhase ser dig).

Och, eh, det var typ allt. Eller nej förresten, jag har en egen dator nu också! Fast jag misstänker tyvärr att den har någon form av virus... Inte kul..

Meen att ha det bra och sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Snygg blogg och fina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Du det verkar ha en hel del på gång fast det inte hänt nåt

    SvaraRadera