Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

måndag 16 maj 2011

Shabadabom.. eller nåt.

Hyvä Päivä!

Finland vann guld! Hurra! Inte för att jag brukar bry mej om ishockey vanligtvis, men eftersom det var vm-final och Finland vs. Sverige så kunda jag ju inte undgå att se på det. Och det ångrar jag verkligen inte. Men i eurovision gick det ju förstås åt skogen istället.. Finland kom långt ner, Sverige kom lite för långt upp för min smak och Azerbaijan är inte ens bra. Nåväl, man kan inte alltid få som man vill. Men här är mitt favoritbidrag.



Och idag har det inte hänt mycket. Vi såg en underbar film på franskan, Amelie de MonteMartre. Jag har sett den en hel del gånger förut, och den är lika bra varje gång! Jag rekommenderar den starkt för de som älskar finurliga saker och fransk film i allmänhet. Och sen slirade dagen vidare rätt fort. Svenskaprojektet går låångsamt framåt.. Och imorgon  har vi ett finskaprov, som jag verkligen borde läsa på (>_<)
Mer än så vet jag inte.
Ha det bra.

2 kommentarer:

  1. man kan inte få alt
    huvudsaken att vi slog Sverige rejält
    undrar hur många yngre mån som inte orkade gå till jobbet efter firandet i morse .
    jag har sett filmen den finns på Mariehamns bibliotek tror jag .och DEN ÄR BRA.
    lycka till med provet

    SvaraRadera
  2. Håller med, Amelie är helt underbar!
    Hoppas provet gick bra.

    SvaraRadera