Välkommen!


Halloj!

Detta är en blogg om mitt liv och mina tankar. Jag försöker så ofta som möjligt ladda upp bilder på det jag tecknat, och jag tar gärna emot feedback.

Always be awesome.

//Morgan

tisdag 3 maj 2011

May Contain Culture!

Hejsanhoppsan!
Efter cirka tre veckor är nu min telefon tillbaka från en välbehövd service. Vad jag förstått hade den fått en ny mikrofon eftersom den gamla dött, av någon mystisk anledning. Ännu ett tecken på att ju mer komplicerad tekniken är, desto mera fel kan uppstå. Jag har en vän som hävdar att hans pappa haft en telefon som hållt i femton (!) år utan några som helst problem, tills han tappade den i sjön. En sån där tegelsten med antenn (fniss), ni vet. Inte sjön, telefonen. Jag vet inte om det är sant, men om nutidens telefoner höll i femton år skulle det sparas pengar.

Nå iallafall, idag har det inte hänt något anmärkningsvärt egentligen... en ganska så seg skoldag följt av en läxfri kväll. Såna kunde det gärna få finnas fler av, tycker jag. I min mening hör skolarbete hemma i skolor, inte i hemmen. Så länge man går i en sådan skola, det vill säga. Att ta med läxor hem är ju bara ännu ett sätt att plåga unga sinnen och försvåra vissa saker. Eller inte vet jag, det finns säkert något bra med läxor, dock har inte jag hittat det ännu... Men att klaga på läxor är något väldigt gammalt och söndertjatat, så jag antar att jag inte ska sjunka så lågt (men tekniskt sett är det väl försent).

Jag antar att jag borde nämna att jag deltar i en bloggcirkel också. Det är en grupp åländska personer som bestämt sig att blogga tillsammans, som jag mer eller mindre hamnade i av en slump. Och det är en del intressanta personer jag pratar om, och jag rekommenderar starkt att ni kastar ett öga på deras bloggar (inte bokstavligen).

Un Poco De Todo:
 http://unpocodetodoblogi.blogspot.com/
Litteraturluppen:
http://litteraturluppen.blogspot.com/
Marthann:
http://www.marthann.marthabloggen.fi
Mias Tankar Och Funderingar:
http://miahanstrom.blogspot.com/
0koll:
http://0koll.wordpress.com/

Och det var allt för idag.
Ha det bra och sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Min första mobil köptes beg. För 6000 mark
    Och vägde 700 gr var ca 30 cm hög med antennen ca 4 cm tjock
    10 cm bred. Det räckte med att du hade den i bröstfickan och blev lite varm.
    Så gick den sönder då fick du vänta typ två månader och det kostade 700 mk
    Vareviga gång. Att använda den i dimma var det absolut inte tal om
    Men när den var hel så var den mycket bra nästan alltid signal
    Vilket var ett annat problem som inte finns mer. Din kompis farsa
    Har glömt eller inte använt telefonen. ’
    peter

    SvaraRadera
  2. Tack för reklamen för våra bloggar! Ska försöka aktivera mig igen, efter att ha varit bortrest några dagar utan datorn i bagaget...

    Rätt så snart har du väl sommarlov, så att du får pausa lite från läxorna sen. Ha en bra fortsättning på våren!

    SvaraRadera